รวบรวมประโยคตัวอย่างการเขียน resume ภาษาอังกฤษแบ่งตามหัวข้อ

ดูประโยคตัวอย่างเพื่อเป็นแนวทางในการเขียน resume ภาษาอังกฤษ จะทำให้เขียนเรซูเม่ได้ง่ายขึ้นค่ะ ตัวอย่างประโยคด้านล่างนี้ แบ่งตามหัวข้อค่ะ ดูรูปแบบการเขียนที่เหมาะกับเรา และตัวอย่างเพิ่มเติมได้ที่ เปรียบเทียบการเขียน resume ในแบบที่เหมาะกับเราที่สุด








คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ


Miss Aareeya Saisud


Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Address: 259 Phetkasem Road Bangduan Pasicharoen BKK 10160
Age: 26

Career  Objective
To obtain an Administrative Officer position which my administrative skills and communication abilities with service mind can be translated into the sustainable growth of the company.


Highlights of Qualification
  • Play a major part in organizing anniversary events of 200 guests for the company
  • Proven abilities and experience with professional customer service skills
  • Service-minded with customer satisfaction priority

Thunder Insurance Company, General Manager Assistant (2013-present)
Administrative & Communication
  • Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
  • Support relevant documents including database file report and other forms of information.
  • Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
  • Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
  • Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company, Administrative Assistant (2012-2013)
Problem Solving
  • Identified causes of issues and resolved comprehensive problems effectively.
  • Developed solution plans for problems prevention.
Service Mind
  • Advised customers to the suitable tourist packages with complete information provided.
  • Assisted clients for special needs as required.

  • High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
  • Delighted meeting new people.
  • Delightfully and confidently communicate to foreigners.

  • Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
  • Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution

  • Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, E-mail: amnuaytt_tic@hotmail.com
  • Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, E-mail: greenemma@hotmail.com
-----------------------





  ตัวอย่างการเขียนหัวข้อประวัติส่วนตัวใน resume ภาษาอังกฤษ



Personal Details/Personal Information
  • Aareeya Saisud (ไม่ต้องการบอกคำนำหน้าชื่อ)
  • Ms. Aareeya Saisud (ไม่ต้องการบอกสถานภาพสมรสสำหรับผู้หญิง)
  • Miss Aareeya Saisud (นางสาว)
  • Mrs. Aareeya Saisud (นาง)
  • Mr. Ananda Saisud (นาย)
  • Age: 26
  • Address: 259 Petchkasem Road Soi 48 Bangduan Pasicharoen BKK 10160
  • Phone: 089 999 9999
  • E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
  • Date of birth: 1 January 1992 (British)
  • Date of birth: January 1, 1992 (American)
  • Nationality: Thai
  • Race: Thai
  • Religion: Buddhism/Christian/Islam
  • Height: 160 cm.
  • Weight: 50 kg.
  • Marital status: Single(โสด)/Married(แต่งงานแล้ว/Widowed(เป็นหม้าย)/Divorce(หย่าร้าง)
  • Military status: Exempted (ได้รับการยกเว้น)
  • Military status: Postponed (เลื่อนออกไป)
  • Military status: Completed/Complete the Service Military (ผ่านการเกณฑ์ทหารแล้ว)
  • Military status: Currently serving (กำลังอยู่ระหว่างเกณฑ์ทหาร ควรบอกวันสิ้นสุดให้ชัดเจน)
  • No Military Service Obligation (ไม่มีพันธะทางทหาร)
  • Reserved Officers' Training Corps Course (ROTC) (หลักสูตร ร.ด.)

  • An accounting position in the finance industry, specializing in taxation, taxation procedures and payroll.
  • A recent graduate seeking a challenging sales representative in the Real Estate field, open for relocation. (ยินดีย้ายตามสถานที่ทำงาน)
  • To obtain the general manager assistant position which my administrative skills, customer service and organization skills can be translated into the sustainable growth of the company.
  • A receptionist with customer service, problem solving and outstanding communication skills, 3 languages applicable, Thai, English and Chinese
  • A receptionist which enables to utilize customer service, problem solving and outstanding communication skills, 3 languages applicable, Thai, English and Chinese
  • A sales position with 4 years experience of face-to-face sales, telesales and proven sales and communication skills. Possess BA in communication.
  • An education counselor position which my proven 3 years experience in counselling can be utilized professionally.
  • Financial officer position, utilizing my financial work experience and account management to effectively benefit the organization.
  • A recent graduate seeking a help-desk position, focusing on administrative tasks, office operation and customer relation.
  • To obtain the help-desk position which my administrative skills, office operation and customer service skills can be utilized effectively.
  • To obtain the executive secretary position with demonstrated abilities to achieve the highest profitability and efficiency of the organization.
  • To obtain the software consultant position which my background in the industry of IT would be utilized effectively.



  ตัวอย่างการเขียนประสบการณ์ทำงานในเรซูเม่ภาษาอังกฤษ

  • Installed software/hardware and provided maintenance support
  • Analyzed and evaluated technical problems, performed troubleshooting for all cases
  • Responded to incoming calls, provided information and services as required
  • Trained groups of new staff according to responsibilities and position
  • Assisted supervisor with all administrative tasks professionally
  • Responsible for tax, payroll and account processing
  • Handled account auditing and managed budget effectively
  • Interacted with over 100 clients daily, arranged schedule appointment, performed products information explanation
  • Collaborated with the headquarter, responsible for branch policy implementation report, organized monthly meeting
  • Performed office works, coordinated and handled multiple tasks simultaneously
  • Provided excellent services to ensure customers satisfaction
  • Supervised team members to run projects systematically resulting in company achievement



  ตัวอย่างการเขียนทักษะใน resume ภาษาอังกฤษ



Skills/Relevant Skills
  • Management Skills
  • Communication Skills
  • Clerical or Detailed Skills/ Detail Orientation
  • Research and Planning Skills
  • Technical Skills
  • Teaching Skills
  • Financial Skills
  • Creative Skills
  • Helping Skills
  • Interpersonal Skills
  • Organizational Skills
  • Teamwork Skills
  • Negotiation and Persuasion Skills
  • Problem Solving Skills
  • Leadership Skills
  • Ability to work under pressure
  • Customer Service Skills
  • Analytical Skills
  • Time Management Skills
  • Computer Skills




  ตัวอย่างการเขียนบุคคลอ้างอิงใน resume ภาษาอังกฤษ



References

  • Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, E-mail: amnuaytt_tic@hotmail.com
  • Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, E-mail: greenemma@hotmail.com
  • Available upon request
  • References will be sent on request

--------------------------




ตัวอย่าง Resume สำหรับนักศึกษาจบใหม่ นักศึกษาจบงาน และผู้มีประสบการณ์แล้ว เปลี่ยนงาน หางาน






     บทความที่เกี่ยวข้อง




ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

About me

รูปภาพของฉัน
Blog นี้เพื่อสังคมและยกระดับ​ชีวิต​คนไทย​ใน​ระยะยาว | resume มีวิธีเขียนหลายแบบ ไม่มีแบบที่ดีที่สุด แต่เรซูเม่ที่บอกได้ว่าเราเหมาะกับงานที่สมัคร จะเป็นเรซูเม่ที่ทำให้ได้งานค่ะ | ขอให้​ทุก​คนได้ทำงาน​ที่​รักและมีความสุข​กับงานนะคะ

มีต.ย.คละอยู่ในหลายโพสต์ ลองเสิร์ชได้น้า เช่น logistic จบใหม่ บัญชี service account communication HR

บทความที่ได้รับความนิยม

จำนวนการดูหน้าเว็บรวม