เปรียบเทียบการเขียน resume ในแบบที่เหมาะกับเราที่สุด

รู้จักกับฟอร์แมตเรซูเม่ | เปรียบเทียบการเขียน | เลือกฟอร์แมตที่พรีเซนต์ตัวเราดีที่สุด


Resume Format คือ รูปแบบในการเขียนเรซูเม่ภาษาอังกฤษ เป็นการจัดวางลำดับหัวข้อต่าง ๆ ในเรซูเม่ เพื่อนำเสนอข้อมูลและคุณสมบัติที่ดีของผู้สมัคร ซึ่งวิธีการเขียนนั้นจะเน้นจุดเด่น และคุณสมบัติที่ดีที่สุด จัดวางในรูปแบบที่เหมาะกับผู้สมัครที่สุด โดยมีจุดประสงค์เพื่อสื่อสารและดึงดูด HR ให้อ่านเรซูเม่จนจบและตัดสินใจเลือกในที่สุดนั่นเอง

 


    เปรียบเทียบการเขียน resume ภาษาอังกฤษในฟอร์แมตแบบต่าง ๆ ให้เลือกเขียนในแบบที่จะเสริมสร้างจุดเด่นของเราที่สุดค่ะ

Format ของ resume ทั้ง 3 แบบด้านล่าง มีจุดโฟกัสอยู่ที่ความแตกต่างในการเขียนประสบการณ์ทำงานในเรซูเม่ ให้สังเกตหัวข้อประสบการณ์ค่ะ ซึ่งการเขียนที่ต่างกัน จะสร้างการรับรู้ที่ต่างกันให้กับ HR ดังนั้นเราจึงควรเลือกฟอร์แมตเรซูเม่ที่เหมาะกับตัวเราให้มากที่สุดค่ะ



    1. ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษแบบเรียงตามลำดับเวลา Chronological Format Resume





Chronological Format

คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ

Miss Aareeya Saisud

Administrative Officer

Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Address: 259 Phetkasem Road Bangduan Pasicharoen BKK 10160
Age: 26


Objective
An Administrative Officer position with an emphasis on client relations or customer service

Experience

Thunder Insurance Company
General Manager Assistant (2013-present)
  • Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
  • Support relevant documents including database file report and other forms of information.
  • Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
  • Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
  • Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company
Administrative Assistant (2012-2013)
  • In charge of issuing daily invoices, letters and other respective inquiries.
  • Provided full assistance to all clients for information and services.
  • Maintained daily contact and responded to clients to generate long term relationship.
  • Coordinated the annual major campaign to achieve the company's goals.
Education
  • Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
  • Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
  • High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
  • Delighted meeting new people.
  • Delightfully and confidently communicate to foreigners.
  • Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, Email: amnuaytt_tic@hotmail.com
  • Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, Email: greenemma@hotmail.com
------------------------



    2. ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษแบบเน้นทักษะที่เหมาะกับตำแหน่งงาน Functional Format Resume



Functional Format

คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ

Miss Aareeya Saisud

Administrative Officer

Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Address: 59 Phetkasem Road Bangduan Pasicharoen BKK 10160
Age: 26

Objective
To obtain an Administrative Officer position which my administrative skills and  communication abilities with service mind can be translated into the sustainable growth of the company.


Relevant Skills
Administrative Skills
  • Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
  • Support relevant documents including database file report and other forms of information.
  • Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
  • In charge of issuing daily invoices, letters and other respective inquiries.
  • Provide full assistance to all clients for information and services.
Communication Skills
  • Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
  • Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
  • Maintain daily contact and responded to clients to generate long term relationship.
  • Coordinate the annual major campaign to achieve the company's goals.
  • Thunder Insurance Company, General Manager Assistant (2013-present)
  • Universal Travel Company, Administrative Assistant (2012-2013)
  • High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
  • Delighted meeting new people.
  • Delightfully and confidently communicate to foreigners.
Education History
  • Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
  • Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
  • Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, E-mail: amnuaytt_tic@hotmail.com
  • Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, E-mail: greenemma@hotmail.com
------------------------




    3. ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษแบบผสมทั้ง 2 แบบด้านบนเข้าด้วยกัน Combination Format Resume

Combination Format

คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ

Miss Aareeya Saisud

Administrative Officer

Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Address: 59 Phetkasem Road Bangduan Pasicharoen BKK 10160
Age: 26

Objective
An administrative position with an emphasis on client relations or customer service

Achievement

  • Great Staff Of The Month Award for great courtesy.
  • Member of voluntary organization in Friends to Friends Campaign, administrative staff.
Thunder Insurance Company, General Manager Assistant (2013-present)
Administrative & Communication Skills
  • Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
  • Support relevant documents including database file report and other forms of information.
  • Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
  • Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
  • Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company, Administrative Assistant (2012-2013)
Problem Solving Skills
  • Identified causes of issues and resolved comprehensive problems effectively.
  • Developed solution plans for problems prevention.
Helping Skills
  • Advised customers to the suitable tourist packages with a complete information provided.
  • Assisted clients for special needs as inquiries.
  • High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
  • Delighted meeting new people.
  • Delightfully and confidently communicate to foreigners.
  • Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
  • Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
  • Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, E-mail: amnuaytt_tic@hotmail.com
  • Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, E-mail: greenemma@hotmail.com
------------------------



  หัวใจสำคัญของ format คือการนำเสนอค่ะ การนำเสนอที่ดีที่สุด คือการเลือกวิธีการพรีเซนต์ตัวเราที่ดีที่สุด เสริมจุดเด่น ปิดจุดด้อย และให้โดดเด่นกว่าผู้สมัครท่านอื่น เพื่อเป้าหมายคือ การได้งานที่ต้องการนั่นเองค่ะ





    บทความที่เกี่ยวข้อง







ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

About me

รูปภาพของฉัน
Blog นี้เพื่อสังคมและยกระดับ​ชีวิต​คนไทย​ใน​ระยะยาว | resume มีวิธีเขียนหลายแบบ ไม่มีแบบที่ดีที่สุด แต่เรซูเม่ที่บอกได้ว่าเราเหมาะกับงานที่สมัคร จะเป็นเรซูเม่ที่ทำให้ได้งานค่ะ | ขอให้​ทุก​คนได้ทำงาน​ที่​รักและมีความสุข​กับงานนะคะ

มีต.ย.คละอยู่ในหลายโพสต์ ลองเสิร์ชได้น้า เช่น logistic จบใหม่ บัญชี service account communication HR

บทความที่ได้รับความนิยม

จำนวนการดูหน้าเว็บรวม