การเขียนหัวข้อประวัติการศึกษาใน resume ไม่มีความซับซ้อนและเขียนง่ายมากเลยค่ะ หลายคนเขียนไล่ลำดับย้อนไปจนถึงชั้นประถมศึกษา ซึ่งจริง ๆ แล้ว HR อยากทราบแค่วุฒิการศึกษาสูงสุดเท่านั้น เราจึงเขียนวุฒิการศึกษาสูงสุดเพียงอย่างเดียว และเก็บพื้นที่ไว้เขียนหัวข้ออื่นกันค่ะ
หากวุฒิสูงสุดของใครที่สูงกว่าปริญญาตรี อันนี้ HR จะอยากรู้แล้วค่ะ ว่าเรียนปริญญาตรีด้านไหนมา ที่มหาวิทยาลัยอะไร เราก็จะเขียนไปทั้งหมดไล่ตั้งแต่สูงสุดลงมา มีปริญญากี่ใบ สาขาไหนบ้าง เขียนไล่ลำดับลงมาจนถึงป.ตรีค่ะ
- โดยปกติแล้ว เราจะเขียนวุฒิการศึกษาไล่ตามลำดับเวลา จากปัจจุบันไปสู่อดีต แต่ถ้า.. เราได้รับประกาศนียบัตร ถ้วยรางวัล หรือเคยเข้าร่วมการฝึกอบรมหลักสูตรหรือคอร์สพิเศษใดๆ และเกี่ยวข้องกับตำแหน่งงานที่สมัครล่ะก็ เราก็ควรเขียนรางวัลนั้นไว้บรรทัดแรกของส่วนประวัติการศึกษา เพื่อดึงดูดความสนใจของ HR ให้ได้มากที่สุดค่ะ
- อาจใช้ชื่อหัวข้อ Education History ได้เช่นกัน
- เขียนวุฒิสูงสุดเพียงอย่างเดียวก็เพียงพอค่ะ
- หากต้องการระบุให้ละเอียด ให้เขียนจากวุฒิสูงสุดไปถึงระดับมัธยมหรือปวช.เท่านั้น
- ระบุชื่อสถานศึกษา วุฒิการศึกษา ปี พ.ศ. วิชาเอก วิชาโท (ถ้ามี)
- เรียงลำดับตามความสำคัญที่เกี่ยวข้องกับตำแหน่งงานที่สมัคร
- หากได้รับรางวัลหรือเกียรติบัตรจากการทำกิจกรรมใดๆที่เกี่ยวข้องกับการศึกษา ก็สามารถใส่ในส่วนนี้ได้ค่ะ
- ไม่จำเป็นต้องเขียนวันที่จบการศึกษา
ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษ: การเขียนประวัติการศึกษาใน resume ในฟอร์แมตแบบเรียงตามลำดับเวลา Chronological Format Resume
คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ
ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษ: การเขียนประวัติการศึกษาใน resume ในฟอร์แมตแบบเรียงตามลำดับเวลา Chronological Format Resume
คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ
Age: 26
Address: 259 Abe Road, Sub-district, District, BKK 10160
Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Objective
An administrative position with an emphasis on client relations or customer service
- Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
- Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
Experience
Thunder Insurance Company
General Manager Assistant (2013-present)
- Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
- Support relevant documents including database file report and other forms of information.
- Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
- Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
- Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company
Administrative Assistant (2012-2013)
- In charge of issuing daily invoices, letters and other respective inquiries.
- Provided full assistance to all clients for information and services.
- Maintained daily contact and responded to clients to generate long term relationship.
- Coordinated the annual major campaign to achieve the company's goals.
- High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
- Delighted meeting new people.
- Delightfully and confidently communicate to foreigners.
- Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, Email: amnuaytt_tic@hotmail.com
- Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, Email: greenemma@hotmail.com
Age: 26
Address: 259 Abe Road, Sub-district, District, BKK 10160
Phone: 089-999-9999
E-mail: aareeya_saisud@gmail.com
Objective
An administrative position with an emphasis on client relations or customer service
Experience
Thunder Insurance Company
General Manager Assistant (2013-present)
An administrative position with an emphasis on client relations or customer service
- Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
- Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
Thunder Insurance Company
General Manager Assistant (2013-present)
- Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
- Support relevant documents including database file report and other forms of information.
- Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
- Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
- Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company
Administrative Assistant (2012-2013)
- In charge of issuing daily invoices, letters and other respective inquiries.
- Provided full assistance to all clients for information and services.
- Maintained daily contact and responded to clients to generate long term relationship.
- Coordinated the annual major campaign to achieve the company's goals.
- High interest in psychology knowledge, adaptable to careers.
- Delighted meeting new people.
- Delightfully and confidently communicate to foreigners.
- Mr. Amnuay Thaithong, General Manager, Thunder Insurance Company, BKK, Tel. 02-222-5555, Email: amnuaytt_tic@hotmail.com
- Mrs. Emma Green, Senior Supervisor, Universal Travel Company, BKK, Tel. 081-343-3454, Email: greenemma@hotmail.com
มีตัวอย่างเพิ่มเติมอีกหลายสาขา + หลักการเขียน 4 ข้อให้ยึดได้ สำหรับนศ.จบใหม่/ฝึกงานโดยเฉพาะ ดูได้ที่
ตัวอย่าง resume นักศึกษาจบใหม่/ฝึกงานโดยเฉพาะ
ไอเดียเขียนเรซูเม่ สำหรับนศ.จบใหม่/ฝึกงานและผู้ไม่มีประสบการณ์ทำงาน
ไอเดียเขียนเรซูเม่ นักศึกษาจบใหม่/ฝึกงาน ผู้สมัครที่ไม่มีประสบการณ์
Template เรซูเม่ ช่วยจัดระเบียบหัวข้อเรซูเม่เป็นสัดส่วน
เทมเพลตเรซูเม่ไทย/อังกฤษ ช่วยจัดระเบียบเนื้อหาที่เขียนได้
รวบรวมประโยคตัวอย่างการเขียน resume ภาษาอังกฤษ แบ่งตามหัวข้อ
เครดิตรูปภาพ: http://www.freepik.com/free-vector/education-infographics-template_712843.htm
มีตัวอย่างเพิ่มเติมอีกหลายสาขา + หลักการเขียน 4 ข้อให้ยึดได้ สำหรับนศ.จบใหม่/ฝึกงานโดยเฉพาะ ดูได้ที่
ตัวอย่าง resume นักศึกษาจบใหม่/ฝึกงานโดยเฉพาะ |
ไอเดียเขียนเรซูเม่ สำหรับนศ.จบใหม่/ฝึกงานและผู้ไม่มีประสบการณ์ทำงาน
ไอเดียเขียนเรซูเม่ นักศึกษาจบใหม่/ฝึกงาน ผู้สมัครที่ไม่มีประสบการณ์ |
Template เรซูเม่ ช่วยจัดระเบียบหัวข้อเรซูเม่เป็นสัดส่วน
เทมเพลตเรซูเม่ไทย/อังกฤษ ช่วยจัดระเบียบเนื้อหาที่เขียนได้ |
รวบรวมประโยคตัวอย่างการเขียน resume ภาษาอังกฤษ แบ่งตามหัวข้อ