รูปแบบเรซูเม่แบบผสม Combination Format Resume นี้เหมาะสำหรับ
- ผู้สมัครที่ต้องการเปลี่ยนอาชีพ และต้องการเน้นผลงานและทักษะที่จำเป็นกับตำแหน่งงานที่สมัครใหม่มากกว่าตำแหน่งงานก่อนหน้า
- ผู้ที่ชอบแบบเน้นทักษะ (Functional Format) แต่ต้องการบอกรายละเอียดประสบการณ์ทำงานที่ผ่านมาด้วย
- ผู้สมัครที่ไม่ได้เปลี่ยนสายงาน แต่ต้องการความก้าวหน้าในอาชีพในตำแหน่งที่สูงขึ้นในสายงานเดิม
- ผู้สมัครที่เปลี่ยนสายงาน ต้องการชูจุดเด่นทักษะที่มีจากประสบการณ์แต่ละที่ที่ผ่านมา
- ผู้สมัครที่เลือกฟอร์แมตแบบเรียงตามลำดับเวลา แต่ไม่ผ่านสักที
ข้อดีของ Combination Format (เรซูเม่แบบผสม)
- เป็นฟอร์แมตที่เน้นผลงาน ทักษะ และประสบการณ์ทำงานของผู้สมัครควบคู่กันไป เรซูเม่จึงมีเนื้อหาครบถ้วน สมบูรณ์
- เน้นทักษะความสามารถของผู้สมัครอย่างเต็มที่
ข้อเสียของ Combination Format
- อาจเกิดการซ้ำซ้อนกันในเนื้อหาหรือทักษะหรือประสบการณ์ที่ผู้สมัครมีในแต่ละสถานที่ทำงานที่ผ่านมา
ตัวอย่างเรซูเม่ภาษาอังกฤษแบบผสม Combination Format Resume
คลิกที่แต่ละหัวข้อในเรซูเม่เพื่อดูวิธีเขียนและเคล็ดลับการเขียนได้เลยค่ะ
Objective
Seeking an opportunity to contribute comprehensive knowledge and experience to a Customer Service Officer position. Striving to the success with abilities to create excellent outcomes to accomplish the ultimate goal of the company.
Seeking an opportunity to contribute comprehensive knowledge and experience to a Customer Service Officer position. Striving to the success with abilities to create excellent outcomes to accomplish the ultimate goal of the company.
Achievement
หากเราไม่เหมาะกับวิธีเขียนหรือ format แบบผสม ลองดูรูปแบบอื่นที่
- Great Staff Of The Month Award for great courtesy.
- Member of voluntary organization in Friends to Friends Campaign, administrative staff.
Thunder Insurance Company, General Manager Assistant (2013-present)
Administrative & Communication
- Arrange daily schedule for all clients' appointments and follow through to ensure the smooth process.
- Support relevant documents including database, files, reports and other forms of information.
- Create and maintain office environment system for the convenience of all staff and clients.
- Host up to 20 walk-in clients a day, providing services according to inquiries.
- Able to handle aggressive clients, lead the negotiation to success.
Universal Travel Company, Administrative Assistant (2012-2013)
Problem Solving
- Identified causes of issues and resolved comprehensive problems effectively.
- Developed solution plans for problem prevention.
- Advised customers on the suitable tourist packages with complete information provided.
- Assisted clients with special needs as required.
- Participating in community activities regularly.
- Delighted to meet new people.
- Bachelor of Business Administration, Major in Management, 2011 Abc University
- Certificate of Participation in Oral Discussion and Debate, 2011 Abc Institution
บทความที่เกี่ยวข้อง
- ใช้ Past Tense หรือ Present Tense ใน resume กันแน่?
- 5 ข้อควรทำ vs ไม่ควรทำ ในการเขียน resume + เคล็ดลับให้ได้งาน
- แก้ปัญหาการเขียน resume ที่ทำให้เราไม่ได้งาน
- ตัวอย่าง resume เวอร์ชั่นเต็มสำหรับนักศึกษาจบใหม่ ครบทุกหัวข้อ
- ตัวอย่าง resume สำหรับผู้มีประสบการณ์แล้ว เปลี่ยนงาน
- Template เรซูเม่แบบ offline (MS Word)